Apr 27, 2012

seminggu kerja. eh?

eh pejam celik, genap seminggu aku bekerja. okay tolak sehari lah, cuti. hampir empat minggu dah aku tinggalkan bumi Terengganu. rindu juga keadaan dekat sana tapi rumah juga paling seronok. heh.

apa cerita seminggu kerja? pagi sebelum 9pagi dah terpacak dekat office, pukul 6petang pulang. dapat task dari Head Designer, buat design, komen, ubah, buat design lagi sampai habis waktu kerja. pengalaman baru, agak seronok! rule to be a good designer, never expect for praise but hoping for criticism.

tapi bab paling tidak seronok adalah untuk bangun pagi. i'm not a morning person, jadi itulah, well you know what i mean. bayangkan aku adalah night person, yang masih tidak dapat tinggalkan kehidupan malam hari aku, kemudian kena jadi orang di pagi hari. ohoii!

bila aku kata kehidupan malam, jangan fikir negatif sangat. aku cuma aktif di malam hari, dimana pada waktu malam lah aku cuba explore benda-benda baru, membaca, and have fun too. sebab malam banyak lampu, ada bintang dan sejuk!

tapi buat masa sekarang, aku masih tidak puas hati kena bangun pagi dan masih bertanya soalan  yang sama setiap pagi.

why don't i just enjoy this holiday a while?

tak apalah.


No comments:

Post a Comment