Dec 30, 2010

proud to be


lokasi : kedai mamak dikelilingi oleh puluhan penyokong bola berbaju kuning hitam.


Nicholas Saputra : aku tuliskan puisi ini untukmu.

empunya diri : sudahlah! aku tak mahu kamu lagi.

Nicholas Saputra : tapi kenapa? dulu bilang sayang.

empunya diri : itu dulu, sekarang aku sudah ada Fahmi, dia lah hero yang sebetulnya!

Nicholas Saputra : *menangis sedu-sedan*


********************************

okay, enough with Nicholas or who ever. back to topic. well, i guess most of you know what topic i want to share today right? its about football man! ops. switch to BM mode.

okay sambung cerita. 

first-first sekali tahniah untuk skuad Harimau kerana berjaya makan Garuda. hah? still don't get it? Tahniah kepada team Malaysia kerana berjaya menjuarai Piala AFF Suzuki. hampir 14 tahun ya, kita tunggu piala tu datang, dan akhirnya berjaya juga.

aku bukan lah peminat bola, malah aku bukan tahu sangat tentang bola. jadi tak boleh nak ulas lebih-lebih. pada pendapat aku, kita memang menang dengan jayanya. tapi tak dinafikan, saingan kita pun semua kuat-kuat. rezeki kita kan. skuad bola yang sekarang ni macam kuat sikit, jadi aku harap sangat ia akan kekal macam ni. dapatlah naikkan industri sukan kita ke mata dunia. cewah!

hah, pasal laser tu. aku memang sikit bengang lah dengan si keeper Garuda. macam melebih-lebih pula sedangkan yang hala laser tu, ada juga dari penyokong mereka sendiri. ciss! panas hati betul aku baca segala tohmahan dekat Twitter. keeper kita pun ada kena juga, tapi tak adalah bising macam tu. ppfftt~

apa-apa pun, aku nak pesan kepada peminat bola. tak kisah lah sokong yang mana. tolong jaga perilaku. jangan terlampau taksub hingga menyusahkan ramai orang. bola tu hanya permainan. kalah menang itu adat. kalau tak nak kalah, jangan bermain. okay? chill.
dan aku harap sangat perlawanan kali ini membawa pendamaian kepada Malaysia dan Indonesia.

kejap-kejap. Fahmi, keeper Malaysia tu hot. setuju tak? naiklah kau punya saham ye Fahmi. heh ;p

p/s : aku bukan peminat Nicholas Saputra, tapi aku rasa dia hot juga.

3 comments:

  1. hot kah beliau? into chinese look guys eh?hehe.
    featured u in my blog entry dear - http://eringilegambar.blogspot.com/2010/12/piala-suzuki-aff-2010-milik-malaysia.html

    ReplyDelete
  2. hahahaha sudah baca! alamak, kantoi! haha tp saya tau dia berpunya dah, rupanya adik awak, sungguh kecik dunia ni :)

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete