Dec 23, 2010

21122010

hari ini hari paling seronok untuk minggu ini. pagi-pagi lagi dah bangun, dikejutkan oleh encik Morphine. aku pun memang berkobar-kobar nak bangun awal hari ini. biasalah, bila dah berjanji nak keluar, mestilah exited lebih kan? 

pukul 12pm, aku keluar rumah untuk menjemput encik Morphine. kebiasaannya encik Morphine yang jemput, tapi kali ini biar giliran aku pula. destinasi kami adalah Ikea. woot woot! kan aku minta putera idaman tunaikan impian aku nak makan meatball Ikea, tengok, dia tunaikan. 

sebelum bergerak ke Ikea, singgah dulu di Balai Seni Lukis. memang simpang menjauh perjalanan ni. tapi dah kata nak jalan-jalan kan? konon pergi BSL sebab nak tengok apa ada kat RANTAI art, tapi aku lupa pula yang booth-booth semua buka hari sabtu ni, jadi tiada apa sangat, cuma adalah hasil-hasil karya yang dipamerkan. lepas tengok-tengok terus chow pergi Ikea.


sampai Ikea dalam pukul 2 lebih kot, kalau tak silap la. walaupun kereta banyak, tapi perjalanan lancar, jadi tak adalah kami tersangkut dalam jam. sampai-sampai je Ikea kami jalan-jalan dulu. seronok gila! aku memang suka jalan dalam Ikea sebab boleh berangan. jadi, kali ini aku ke Ikea dengan putera idaman buat pertama kalinya, bertambah-tambah lah aku berangan. kesian Mr Morphine kena layan karenah aku yang entah-apa-apa ni.

lepas dah pusing semua, perut pun lapar. jadi inilah masa yang ditunggu-tunggu. meatball time! yeay. beratur agak lama lah juga. lenguh kaki. tapi yang penting dapat makan. kami order dua set meatball dan baked chicken leg apa ntah. kami datang hari selasa, jadi meatball ada diskaun. lepas dah settle order, bayar apa semua kami pun pergi cari table. nasib baik tak lama cari table. orang ramai gila. hairan aku, depa ni tak pergi kerja ke, kan hari selasa. ppfftt~

ini kali pertama aku makan meatball. first bite je memang mengancam betul. tapi aku tak boleh habis 10pcs meatball. dapat habiskan 8pcs je. encik Morphine pun sama. kemudian sama-sama kongsi makan yang ayam tu. dia punya mashed potato sedap gila! aku suka. pendapat aku, meatball ni tak boleh makan banyak sangat. muak. tapi serious memang sedap. sekarang pun aku rasa nak lagi. haih terliur!


lepas makan-makan, jalan-jalan lagi dalam Ikea dan pergi The Curve. teman encik Morphine cari kasut. tapi tak ada pun yang berkenan. kami ambil keputusan nak pergi Putrajaya. sampai-sampai Putrajaya tengok sunset. lepas borak-borak semua, hari pun malam dan kami pun pulang. tapi aku memang seronok gila keluar hari ini.

kepada Mr Morphine, terima kasih untuk hari ini. terima kasih untuk segalanya. u never failed to make me happy!



*plan nak pergi Rantai untuk join Photography talk tu tak jadi. aku penat gila nak keluar. heh. tapi memang rugi tak pergi -__-,


2 comments: