Jun 24, 2010

Trip to Perlis.

i am a bad blogger. very bad. lama dah aku tangguh nak update blog, hari ni baru berkesempatan. ceit! aku bukan sibuk mana pun. sibuk dok layan Facebook ada. apa nak jadi daa.. konon nak aktif, tapi haram. maaflah ya sebab lambat sikit aku update. maaf maaf maaf.

cerita pun sikit ada basi. yelah, dah seminggu kan. cuti sekolah minggu lepas after aku selesai kerja di Cheras, mama tiba-tiba semangatnya nak balik kampung kat Perlis. memang tak plan pun nak balik kampung. nak tak nak aku kena ikut. tak pelah, balik kampung pun best apa, jumpa Tok dengan Wan. tidak bila lagi kan nak balik kampung. tak silap aku 13hb malam kami bertolak dari Kajang ke Perlis. bertolak dalam pukul 12pagi, sampai sana pukul 7pagi gitu. perjalanan 7jam, yelah, naik Waja CPS je. bawak pun 110 gitu je. aishh, macam lah aku yang drive kan, padahal aku duduk belakang enak dendangkan melodi tidur. penat wehh. sampai mana entah singgah sarapan pagi dulu. kedai mamak. biasa je lah pekena roti telur dengan teh tarik. sampai kampung tengok sawah padi kiri kanan. syokk. hijau cantik. yer, kampung aku dikelilingi oleh sawah bendang yang hijau je warnanya. tenang. sampai rumah Tok terus terlentang tidur. penat semalam tak hilang lagi. sampai tengah hari jugalah tidur. tengah hari lunch makan ikan bakar, biasalah, kalau balik kampung selalunya gitu, masak ramai ramai.

empat hari juga duduk kat kampung. tak jalan mana pun. hanya duduk rehat di rumah. ada juga pergi jenguk saudara mara yang lain. yang tak bestnya, internet susah nak dapat line. aish. susah aku nak update segala macam. hari second last sebelum pulang ke Kajang baru ada keluar. pergi jalan-jalan di pekan Kangar pekena Mihun Sup Utara dan Ais Kacang. sedap! petang tu pi mandi sungai kat Gua Kelam. masa tengah best-best mandi sungai ada plak spesies monyet apa entah. muka dia macam topeng orang asli. cool sebab tak pernah tengok kan. hari ke lima tak silap aku pulang ke rumah di Kajang. pulang ke kampung kali ni biasa-biasa saja. tak dapat nak shoot kat sawah bendang sebab hujan je selalu. haish.


lagi gambar nanti aku update kat sini - http://aimanphotography.blogspot.com/ atau tekan sini. enjoy! (:


*awak ingat tak kita masuk sawah dulu sama sama, MR? -_-,

1 comment: