May 18, 2010

Wedding,

ahad lepas, enam belas May. aku dapat job pertama untuk cuti sem ni. rezeki. lagi nak cuba-cuba cari pengalaman kan. cuak juga, tapi aku relax je. ah, poyo. pagi-pagi aku dah sampai kat rumah pengantin, kat Bandar Tun Razak. takda lah jauh sangat. 20minit je dari rumah aku. kalau jalan tak jam lah. kalau jam lemak jugak dok atas jalan raya tu. haish, cakap macam aku je yang drive. haha. first-first shoot time orang marhaban, then masa pengantin mekap semua. pengantin tak sanding pun. tapi cun lah pengantin perempuan tu. muka senang nak mekap. habis shoot pukul dalam pukul tiga setengah camtu. susah je aku tengok jadi pengantin. dah berapa kali aku shoot wedding, banyak pengantin mengadu penat dan panas. lepastu nak tukar baju nak stop ambil gambar. aku ni dah lah tak pandai sangat nak buat kerja laju-laju. kesian pengantin. kesian kat aku juga sebab tak puas shoot kadang-kadang. kalau aku jadi pengantin, aku nak suruh photographer shoot aku biar sampai photographer tu lemau. tapi ada ke orang nak kahwin ngan aku? sebab cinta aku untuk dia  je. okay, stop! 

balik dari habis shoot, tengok tepi jalan ada kebakaran. tengok dari atas highway. besar juga. kebakaran kat Hulu Langat, Batu 9. aku shoot je kebakaran tu dari jauh. then terus chow balik rumah. sampai saja rumah, mama ajak balik kampung kat Langat. hah, sedang elok lah tu. sebab lalu kat tempat kebakaran. sampai-sampai ka tempat kebakaran bomba tengah buat kerja. best woo. first time plak tengok orang padamkan kebakaran ni. lebih kurang 10 rumah kedai terbakar kalau tak silap aku. apa-apapun best.

sampai kat kampung, hujan. aku penat, terus tertidur sampai malam. hah, ni gambar-gambar dari aku yang tak seberapa ni. layannn...


*i miss you much LOVE

No comments:

Post a Comment