Jan 3, 2010

kawan lama




satu hari aku dapat sms. dari nombor yang aku tak kenal. mesej dia mengenai friendship. otak aku kata,
'sape lah ni?'. aku baca mesej tu habis habis. sweet jugak lah. last last ada nama.
noor atiqah bt zambri.
hah, minah yang dalam gamba kat atas ni lah! teruja aku! dah lama gila aku cari dia.
dia ni kawan baik aku. dari darjah dua sampai lah darjah enam. sekolah rendah. pergi mana-mana mesti dengan dia. kitorang selalu je berkepit. semua orang tau dah. kat sekolah rendah tu, kitorang lah taiko! aku sekolah rendah kat Sek. Keb. Sri Jelok dari darjah dua sampai UPSR. kitorang ni brutal tau! tapi si atiqah ni lagi garang lah kan. masuk sekolah menengah dia pindah sekolah. sedih juga sebenarnya. mula-mula ada gak dengar berita pasal dia. tapi lama-lama hilang camtu je. aku cari juga dia kat merata-rata. tau tau dia dah pindah johor. masa aku form 3 tak silap, aku dengar khabar angin dia dah meninggal dunia. masa tu aku teramat lah tertanya-tanya. last-last aku dapat tau semua tu tipu. sebab ada orang dengki. haih! dan sekarang ni lah Atiqah. dia kat penang skang. belajar architecture tak silap aku. makin cantik lah dia ni! teringat dulu-dulu aku selalu pergi rumah dia main masak-masak lah, kejar-kejar lah.. macam-macam! haha kalau kau kau pembaca salah seorang kawan lama aku, tolong roger aku kat shoutbox okay? harap nanti dapat jumpa balik Atiqah ni.

*aku nak cari seorang budak lelaki yang pernah bagi aku leather purse, gelang, dan surat bagai masa aku darjah 5. dulu budak-budak panggil dia 'madong'. ada siapa-siapa tahu? (:

No comments:

Post a Comment