Dec 31, 2009

today suck!

satu lagi hari teruk untuk aku. permulaan pagi yang tidak baik. dipaksa bangun, diherdik. tapi takpe, aku masih boleh chill. kemudian mood aku kembali natural. hari ini pergi pusat servis Canon. di Peremba Square Shah Alam. pergi dengan Raja dan Pengawal. kamera kesayangan aku ada masalah sikit. sakit. aku gila resah sebab kamera kesayangan aku tu sakit. aku panggil kamera tu 'baby'. saje gedik. sampai sane orang tu cakap baby aku kena tinggal situ. untuk check apa masalahnya. aku okay, supaya tak nak dia sakit dah. aku perlu baby. kemudian selesai saje urusan di situ, Raja drop kan aku dan Pengawal dekat One Utama. aduhh, aku mengantuk lah! aku nak balik, takde mood nak jalan-jalan. tapi apa boleh buat. sampai OU, aku dan Pengawal cari MPH. boleh baca-baca buku. sebab nak jalan memang malas lah kan. 1/2 jam berjalan, jumpa pun MPH. cari port baik punya. baca komik. selamba je unwrap buku tu. maaflah. dah lama sangat menghadap tulisan kecil-kecil itu, mata aku dah tak tertahan. aku tidur-tidur ayam kejap. Pengawal masih lagi membaca. tengok jam dah pukul 6petang. kami dah kebekuan duduk dalam MPH tu. perut sudah memekik. minta diisi. jalan-jalan, beli roti. makan sambil tunggu Raja. pukul 730pm Raja jemput kami. naik je kereta Raja kata Canon dah mesej. cost rm330.00 untuk pulihkan kamera aku. aduh! sakit aku. mana mau dapat duit ni? haih. nampaknya kena hold dululah nak baik pulihkan kamera aku tu. tunggu duit PT lah nampaknya ): perjalanan balik rumah aku tertido. sedar-sedar dah nak sampai rumah dah. lagi sekali mood aku jadi alkali. merah. marah. sebab aku dah bagitau awal-awal supaya singgah Tesco, mau beli barang untuk bawak balik kampus tapi semua buat bodoh je. carut! Raja kata nak balik mandi, makan, baru keluar. okay. tapi aku masih merah. marah. aku buat list barang tunjuk dekat Raja. sekali lagi Raja buat perangai. mula tanya pasal duit PT yang lepas. hey Raja, aku dah guna! beli barang kerja. mintak kau faham boleh? mulalah pertengkaran Raja dan Permaisuri. si Raja masih salah kan aku. aku geram. sakit hati. teramat sangat! tapi apa boleh buat, dia Raja kan.. menangis je mampu. aku macam nak berhenti belajar wehh. sebab si Raja tetap cakap course aku takda future. come on lah! future tu kau tak tahu, aku pun tak tahu. macam mana kau boleh cakap aku takda future? kau nampak ke?  kalau kau nampak kau memang power lah kann.. aku sungguh bengang kalau orang pandang rendah dekat minat atau profession seseorang tu. selalunya orang akan pandang rendah pada orang yang terlibat dengan seni. bukak mata lah wehh! kau ingat jadi doktor, lawyer je boleh maju? itu diri kau sendiri. kau kerja apa ke, itu diri kau. macammana kau nak manage hidup kau! tak semestinya kau kena kerja bagus-bagus, kerja yang perlu pakai kot ke, kerja yang perlu sentiasa pakai kasut hitam berkilat, kau akan berjaya dalam hidup! tak weh! ramai lagi orang yang berjaya tanpa semua itu! bukak mata! haih. cukuplah Raja kau pandang rendah pada aku. pada minat aku. cukup! tengok diri kau, tiada apa-apa kan? tapi still boleh tanggung semua rakyat jelata. masa depan kita tak tahu. tugas kita lalu je semua itu. kena tabah. okay, bagi aku sekarang ini, ini rintangan untuk aku. aku perlu laluinya. aku perlu kuat. aku tahu aku akan berjaya nanti. cuma nasihat aku, tolong jangan pandang rendah pada sesiapa pun! jangan rasa kau tu tinggi sangat!

*dimaklumkan Raja & Pengawal hanya adalah perumpamaan.

No comments:

Post a Comment