Dec 11, 2009

padan muka kau !

padan muka siapa?
akulah!
sebab apa?
result macam gampang.
salah siapa?
akulah!
sebab apa?
sebab main-main.
kenapa main-main?
sebab tak fikir tentang exam

aduh. jangan tanya aku macam-macam lagi. sakit kepala. sakit hati. tapi padan muka aku! degil, tak dengar cakap dan malas ! ye, MALAS ! malas baca buku, malas siapkan projek, segalanya MALAS ! yang rajinnya enjoy sahaja ! padan muka aku lagi !! tapi aku syukur, dapat jugak aku sambung lagi sem depan. dengan satu kertas ulangan. drawing. subjek yang aku tak suka. tapi aku terpaksa. memang aku tak sangka aku dapat sambung lagi sem depan. permohonon kolej berjaya. memang aku tak sangka ! sebab apa yang aku fikir aku tak berjaya. aku tak berjaya sambung semester dua. aku tak berjaya untuk terus tinggal di kolej. tapi alhamdullilah. aku syukur. dengan pointer yang cukup-cukup makan. hanya 2.58. sungguh mengecewakan. maaf mama, maaf abah, maaf tembam, maaf bestfriends. yang penting, maaf 'aku' ! dengan terulangnya kertas drawing, maka bertimbunlah projek aku tahun depan. mengalir lah duit selaju air paip. atau mungkin seperti Tsunami. bersiap sedialah kau aiman nabilah. ingat ! jangan ulang kesilapan lama.

No comments:

Post a Comment