Dec 10, 2009

cuci cuci

tiba masa untuk bersuka suka dengan keluarga pula. sejak aku balik dr terengganu, aku rasa belum lagi aku mencuci cuci mata bersama keluarga aku. kalau adapun di kampung. perlis. aku tidur jam 5pagi. pukul 9pagi aku digerakkan. supaya bangun. aduhh. mengantuk. macam lepas telan ubat batuk satu botol. mamai. macam kena suntikan pelali. berasap jugaklah badan aku sebab dikejut masa aku sedang khusyuk menjadi pelakon dalam mimpi aku. atau mungkin mimpi orang lain. dengan rasa malas yang amat aku bangun jugak, pergi menghadap mak aku yang tak henti-henti panggil nama aku. siap nak keluar. tu je mak aku cakap. nak tak nak aku pun siaplah. dah siap terus naik kereta. tengok-tengok dah sampai ikea. teruja jugak sebenarnya. lama dah tak pergi ikea. ruang ke ruang aku pergi. mulalah pasang angan-angan. nak almari ni, nak meja tu, nak cat bilik warna merah. haih, macam-macam. sungguh aku teruja dengan product ikea. aku suka katil kanak kanak. sebab dia comel (: setelah penat berjalan, penat berangan, penat buat rujukan dan penat mencari barangan yang agak berpatutan aku, mama dan adik pergi the curve pula. oh ye, abah tak ikut kami. dari ikea, mama hanya beli cawan-cawan. murah saje. pergi the curve pun sangat sekejap. lepas tu abah dah datang jemput kami. kami balik. apa yang aku rancang, aku nak beli katil kat ikea dalam masa terdekat. bila tu? hah, itu yang aku tak tahu.

kami suka suka

mama mula pasang angan-angan

No comments:

Post a Comment