Dec 7, 2009

kahwin

musim cuti sekolah. mulalah tiang-tiang lampu isyarat dipenuhi dengan bunga mangga yang berwarna warni, dipenuhi dengan papan tanda arah rumah. perkahwinan joe & lili , perkahwinan jamal & siti, perkahwinan im & ila. macam macam perkahwinan. itu yang buat di rumah. belum lagi di hotel dan dewan serbaguna. maka pada waktu inilah jurugambar, mak andam, katering, khemah berlumba-lumba mempromosikan perniagaan mereka. sebab sudah tentunya laku. kadang aku hairan kenapa cuti sekolah baru nak adakan majlis. pengantin sudah tentunya bukan pelajar sekolah. nak harap kanak kanak sekolah tolong siang siang bawang, kemas kemas meja memang tinggal harapan lah jawabnya. mungkin masa cuti sekolah ni lah mereka baru cukup duit. mungkin. entahlah, aku pun lambat lagi nak kahwin. tapi aku turut terlibat dengan fenomena majlis perkahwinan waktu cuti sekolah ni. minggu lepas, abang saudara aku kahwin. di Perlis. bagi aku unik perkahwinan dia. dia buat kat kedai makan yang di usahakan oleh keluarganya. Maicafe nama kedai. siapa-siapa yang pergi ke Perlis datanglah ke kedai tu yee. sedap! terutama sekali vanilla shake dia (: view kedai dia menarik. classic gitu. aku pun apa lagi. berangan lah photoshoot sana sini. gambar lain akan di upload di flickr aku. nanti aku kasi tahu kat shoutmix ye :D


hah, nilah abang saudara aku. dengan isterinya.

tengok tu aku berangan :D

ni gambar syok sendiri dari aku.


No comments:

Post a Comment