Dec 23, 2009

harapan

semua masalah berpunca dari kau aiman nabilah! engkau! bukan dia, atau dia! tapi engkau! engkau kena betulkan. betulkan semua kembali. tanpa libatkan siapa-siapa. betulkan semua supaya kembali seperti biasa.

ya! aku akan betulkan. aku cuba betulkan. walau aku tak pasti akan menjadi atau tidak. tapi aku perlu kuat. perlu hadapi semuanya. kerana puncanya aku! tindakan aku sekarang, lalui dahulu semua perjalanan yang telah ditentukan. walau sakit mana. ikut sahaja arus perjalanan. seorang diri. jangan libatkan siapa-siapa lagi. aku boleh. aku kuat. walau jauh dalam hati aku sebenarnya aku dah takde harapan. aku seperti pesakit kanser tahap 4-5. tiada harapan. atau mungkin tipis. terlalu tipis. seperti tisu muka. atau lebih tipis dari itu. moga dengan semangat yang sekelumit cuma ini, keadaan akan bertambah baik. dan kembali seperti biasa.

No comments:

Post a Comment