Jan 25, 2016

11 days left!

Huish. Pejam celik lagi 11 hari lagi nak tukar status, insyaAllah. Cepat sungguh masa berlalu, rasa macam baru semalam je countdown lagi 23 hari. alahai.

Nervous nervous. Nervous memikiokan perjalanan majlis. Takut ada benda tak settle lagi. arghhh.

Saje update post, nak cerita throwback sikit. hihi *malu*

Okay, here we go..

We've been knowing each other for 11 years. Pantas masa berlalu. heh. Masa tu aku baru tingkatan satu & Mr tingkatan dua.

Eleh, sama sekolah lettew...
 
No no no. Kami tak sama sekolah. He live in KL while I live in Kajang. Macam mana jumpa? Dekat Swatari, Pak Ngah Production. Kami attend dance class sama-sama. Tapi Mr ni senior laaaa. *mata pandang atas*

First time I lay my eyes on him is masa latihan untuk Citrawarna 2004 (bulan May - April). Masa tu budak-budak first year / asas macam aku pun boleh join show tu. Mr dah senior, so of course la dia join kan. heh. Masa tu Mr ni ada gf, *Form 2 dah ada gf, ish ish ish* HAHA so aku ni berkawan dengan GF dia, sebab duduk sebelah-sebelah.

Semua senior lelaki yang baya-baya Mr ni, tegur aku, try to be friends, tapi Mr sorang je tak tegur. Aku macam "Apesal dia ni?" HAHA tapi one day, masa rehearsal, we're alone, Mr datang tegur. Cuma tanya, "Hi, dah makan?" HAHA adoi la, zaman budak-budak.

So habislah Citrawarna, tamat lah cerita pandang-pandang jeling-jeling melalui reflection cermin studio.

Swatari akan ada kan dinner bagi meraikan pelajar-pelajar asas. Ala-ala convocation dinner lah gitu.

So, bulan October 2004 atau 9hb October 2004, to be exact, hari dinner tu pun berlangsung. Disebabkan aku adalah pelajar asas, maka malam tu malam meraikan pelajar asas macam aku. heh. Dan... aku dapat Anugerah Penari Terbaik 2004 malam ni (Anugerah Bunga Emas katanya). Of course lah si Mr ni ada dekat dinner tu, sebab dia senior kan.

Jadi, habis je semua dinner, semua orang sibuk-sibuk nak ambil gambar. Masa tu pakai camera digital dah. Ada satu abang ni memang suka buat charity ambil gambar, cuci kan then pass kat kita. Tanpa charge. Baik betul. So, entah macam mana, abang tu ambil gambar aku dengan Mr bersama - berdua HAHA Gambar pertama kami, ada sampai sekarang. Bila fikir balik macam mana benda tu boleh jadi, macam pelik pula. hm. Mungkin sebab aku terima Anugerah tu, then macam orang suruh ambil gambar kenangan kot, atau Mr yang nak ambil gambar kot. entah, lupa.

Tapi aku ingat kami exchange number phone masa tu, in case kalau boleh panggil show gitu laa. HAHA Then, start malam tu, kami main sms. Masa tu zaman sms wehhh, pakai handphone 3310. heh. So, balik sekolah je main mesej, hari-hari! Habis credit. ish ish ish.

Sampai lah 13hb October 2004, Mr hantar sms, tanya "Awak nak couple tak?" HAHAHAHA lebih kurang lah bunyinya. Yang baru 4 hari berhubung terus minta couple tuuu. Kelakar! Yang aku ni pun sama, selamba je cakap "okay, kita couple". HAHAHAHA mari lah gelak ramai-ramai. Baru form 1 & form 2 dah gataiii. Adik-adik, tolong jangan contohi perangai ini okay! *Suara tegas*

So, kami pun ber"couple" lah sejak dari 13hb October 2004 sampai lah sekarang. Alhamdullilah, cinta monyet ni akhirnya nak jadi cinta gajah dah. HAHA

I'm in love with the same person for 11 years and hopefully it last forever.

So, that is part of our story. Sungguh kelakar nauuu.

Semoga segalanya berjalan dengan lancar dan segalanya dipermudahkan. Amin.

No comments:

Post a Comment