Dec 18, 2012

Berubah

kadang-kadang aku rindu aku yang lama. yang dulu.


dulu aku pergi ke studio menari hampir setiap hari.
dulu aku lepak mamak minum-minum dengan kawan-kawan baik aku.
dulu aku bawa camera ke mana saja, ambil gambar macam-macam.
dulu aku sanggup buka Youtube lama-lama, layan tutorial, walaupun dekat CC.
dulu aku buat apa saja tak fikir dulu, tapi aku tak pernah menyesal.

sekarang? aku berubah.

menari? apa je yang aku boleh buat sekarang? pathetic.
lepak minum dengan kawan baik? memang aku lah paling malas nak keluar.
camera? bergh. tersimpan dekat rumah, bila rajin baru keluar.
layan tutorial dekat Youtube? walaupun dekat rumah? harapan.
main redah? cuak sikit dah.

people change. ya, aku berubah.

manusia berubah atas dorongan beberapa faktor.

umur?
persekitaran?
pengalaman lampau?
tekanan?
kekecewaan?

entah. bagi aku sekarang, aku cuma nak buat yang terbaik untuk abah dan mama.

mungkin sebab tu aku berhenti menari.
mungkin sebab tu aku tak keluar lepak minum-minum dengan kawan-kawan.
mungkin sebab tu aku tak buat apa yang aku buat dulu?

aku cuma tahu, aku nak belajar, dapat result elok, buat abah mama bangga.
ya, otak aku dah makin kotak.
aku cuma kejar apa yang nyata.
impian lain, tolak tepi.

kadang-kadang aku rindu.


tapi perubahan tu baik bukan?


No comments:

Post a Comment