May 9, 2010

Karma

percaya hukum karma? kalau ditanya pada aku, aku akan kata YA! 

ya! aku percaya hukum karma. what goes around comes around. contoh paling dekat, yang jadi pada aku.
beberapa hari yang lepas, aku ada jumpa pendrive, kingston warna purple, 8gb. aku pun ambil je lah. yelah, jumpa kat jalan raya. mana nak tahu siapa punya. kalau kau kau pun dah tentu akan ambil je kan? tambah pula nampak macam masih elok. rezeki aku mungkin. dan semalam, pendrive aku pula hilang. aku tertinggal di cyber cafe. aku yakin sangat yang budak jaga kaunter tu yang ambil. tapi apa boleh buat. aku sangat terkilan. sedih. macam aku kata pada post lepas, pendrive tu penting untuk aku.

banyak lagi benda yang buat aku percaya pada hukum karma.

apa yang sedang jadi pada aku sekarang. yang dulu dunia aku penuh warna warna, sekarang gelap. tak ada apa. kosong. itu semua angkara hukum karma. tak perlu lah diceritakan kenapa.

hukum karma tu wujud. mungkin juga kebetulan. tapi bagi aku, ia wujud.

No comments:

Post a Comment