Apr 23, 2010

Aku

"kalau lah aku boleh ulang masa, aku nak...."

itu satu baris kata yang biasa kita guna. ya, kita. manusia.
apatah lagi kalau ditimpa masalah. apatah lagi kita telah lakukan kesalahan.
baris kata itulah yang akan kita sebut sebutkan, ucap ucapkan..

manusia. dah jadi baru nak menyesal. baru nak rasa salah. baru nak sedar.
itulah manusia.
itulah salah manusia.
sebelum terjadi pernah fikir apa yang bakal jadi?
sedang terjadi pernah fikir apa yang akan bakal terjadi seterusnya?
ada? ada? ada?
takk....
tak pernah.
sebab kita tak nampak apa yang akan jadi.
kita tak nampak..
kita selalu menyesal.
dengan apa yang kita dah buat.

*tarik nafas*

aku.
aku yang menyesal.
aku menyesal dengan apa yang aku buat.
lambat. semua nya sudah lambat.
lambat untuk sedar salah sendiri.

aku.
aku buta.
tak nampak apa yang ada dalam mata dia.
tak nampak apa yang dia simpan.
tak nampak aku sedang bunuh dia.
sekarang baru nak menyesal.
kenapa dulu tak pernah fikir.
kenapa baru sekarang?
sudah lambat.

aku terima pengajaran. aku menyesal.

maaf. maaf. maaf.

kalau aku boleh ulang masa...

*saya tak pernah meyesal kenal kamu, sayang kamu, cinta kamu, ada kamu.. tak pernah sekalipun.. maaf saya minta.. saya masih harap untuk punya kamu semula :( i miss you, Cinta.



No comments:

Post a Comment