Dec 16, 2009

khayalan jiwa

jiwa kosong waktu ini
macam sehelai kain putih
kosong. bosan. pucat
tak berperasaan
sedih tidak, suka tidak, marah tidak
kosong
kooo sooonnnggg
fikiran melayang, terbang
jauh
fikir itu, fikir ini
realiti, fantasi
kalau hidup ibarat fantasi
indah, gembira, seronok!
tapi..
bukankah sedih, marah semuanya seri kehidupan?
jauh fikiran aku pergi.
tapi terdayakah aku mengikutnya?
mampukah aku?
aku nak ikut
aku nak ikut..
ikut fikiran aku
tapi aku tak mampu
terlalu jauh ia pergi
jauh
jaaaaaaaaa uhhhhhhhhhhhh....
ja-uh
biarlah fikiran ini pergi
supaya jiwa tidak kosong
biar aku berfantasi
dengan dunia aku sendiri
tapi..
akan aku biarkan akal mengadili
walaupun seronok fikiran berfantasi
walaupun sakit dengan keputusan akal
aku akan terus berfantasi
untuk mencorakkan kain putih aku ini.

No comments:

Post a Comment